Στις 3 Δεκεμβρίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, μια ημέρα που μας θυμίζει τη σημασία της ισότητας, της αποδοχής και της ένταξης για όλα τα άτομα, ανεξαρτήτως των δυσκολιών που μπορεί να αντιμετωπίζουν. Είναι μια ευκαιρία να ενισχύσουμε την ευαισθητοποίηση και να στηρίξουμε τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες, προσφέροντάς τους τις ίδιες ευκαιρίες στην εκπαίδευση, στην εργασία και στην κοινωνική ζωή. Στο Δ.Σ. Βραστάμων υποστηρίζουμε τη διαφορετικότητα και επιδιώκουμε να δημιουργούμε ένα περιβάλλον φιλικό και προσβάσιμο σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, όπου η αλληλεγγύη και ο σεβασμός είναι βασικές αξίες της καθημερινότητας.

Στα πλαίσια, λοιπόν, της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας πληροφορήθηκαν και έμαθαν για τη ζωή του παραολυμπιονίκη και παγκόσμιου πρωταθλητή στην κολύμβηση, κ. Αντώνη Τσαπατάκη, ενώ παρακολούθησαν και την ενδιαφέρουσα συνέντευξη που έδωσε στον κ. Νικόλα Σμυρνάκη. Ακόμη, όλοι οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας παρακολούθησαν την ταινία “Ένα ψάρι που δεν ήξερε… να κολυμπάει” και την ταινία μικρού μήκους “Sara ‘s adventure”, προκειμένου να κατανοήσουν τις αξίες της αλληλεγγύης, του αλληλοσεβασμού, της ισότητας και της διαφορετικότητας.

Επιπρόσθετα, οι μαθητές και μαθήτριες της Α’ και Β’ Δημοτικού συμμετείχαν σε δράσεις αφιερωμένες στην Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, με την κατασκευή μιας αφίσας, με τη γραφή των ονομάτων τους με το ελληνικό αλφάβητο της γραφής BRAILLE (σύστημα γραφής και ανάγνωσης των τυφλών), μέσω της πολυαισθητηριακής προσέγγισης και της χρήσης πλαστελίνης, αλλά και με τη δημιουργία χειροτεχνιών, σχετικά με τα διάφορα είδη των αναπηριών. Φυσικά, οι μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων συμμετείχαν σε παιχνίδια και δράσεις αφιερωμένες στην ημέρα εκείνη, στα πλαίσια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, ώστε να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και τις αξίες της ισότητας, της διαφορετικότητας, της αποδοχής και του αμοιβαίου σεβασμού. Μέσα από όλες αυτές τις δράσεις, όλοι οι μικροί και μεγάλοι μαθητές κατανόησαν πως “ΌΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, ΑΛΛΑ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ”.

 

Spread the love